РЕСТОРАН ХИЗМАТЛАРИ СОҲАСИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ - ПОСТИНДУСТРИАЛ ЖАМИЯТНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИНГ МУҲИМ ОМИЛИ СИФАТИДА

Mualliflar

  • Мухаммедов Мурод Мухамадиевич Самарқанд иқтисодиёт ва сервис институти профессори, и.ф.д. Самарқанд, Ўзбекистон https://orcid.org/0000-0002-3328-7453
  • Ибодов Камолиддин Маматқулович доцент, PhD. Самарқанд, Ўзбекистон https://orcid.org/0000-0001-6554-2087

DOI:

https://doi.org/10.55439/EIT/vol12_iss3/i26

Kalit so‘zlar:

постиндустриал жамият, яшил иқтисодиёт, ресторан хизматлари, истеъмол нафлилиги, истеъмол таомиллари, истеъмол аккультурациялашуви, таом рецептураси, меню, молекуляр ошхона.

Abstrak

Мақолада хизматлар соҳаси ривожланишининг постиндустриал жамиятга хос жиҳатлари ёритилган, ресторан хизматлари овқатланишни ташкил этиш билан боғлиқ хизматлар кўрсатишда сервис муҳити, такомиллашган меню, таомларнинг янгича ёки такомиллаштирилган тежамкор рецептурасининг қўлланилиши каби постиндустриал жамиятга хос тенденцияларни ҳам ўзида акс эттиришини ҳисобга олиб умумий овқатланиш соҳасининг ресторан хизматлари соҳасига трансформациялашувига олиб келиши, “Молекуляр ошхона” концепциясининг жадаллашувини таъминлаб бериши ҳамда яшил иқтисодиёт ва бизнес-кейтеринг тизимини янада кенгайтириши мумкинлиги илмий асослаб берилган.

Bibliografik manbalar

Jalava, Jukka. (2015). Production, Primary, Secondary, and Tertiary: Finnish Growth and Structural Change, 1860–2004.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2023 йил 11 сентябрдаги “Ўзбекистон - 2030” стратегияси тўғрисида”ги ПФ-158-сон Фармони.

Белякова В. А. Основные положения теории постиндустриального общества // Проблемы современной экономики (Новосибирск). 2012. №8. https://cyberleninka.ru/article/n/osnovnye-polozheniya-teorii-postindustrialnogo-obschestva.

Хаксевер, К. Управление и организация в сфере услуг / К. Хаксевер, Б. Рендер, Р. С. Рассел, Р. Г. Мердик. − 2-е изд., – СПб. : Питер, 2002. − 75 с.

Воҳобов А.В. “Бозор муносабатларига ўтиш босқичидаги кўп укладли иқтисодиёт ва унинг такроран ҳосил бўлиши”. Монография. Т.: Тошкент, “Молия”, 2002. –289 бет.

М.Мухаммедов. Хизмат кўрсатиш соҳасининг мамалакат ижтимоий-иқтисодий тараққиётидаги ўрни (назарий жиҳат). Сервис илмий-оммабоп журнали. 2012 йил, №1-сон. 15-21 бб.

Тоффлер Э. Третья волна: Пер. с анг./Э. Тоффлер. –М.:ООО Издательство АСТ, 2004. -С.117.

Бабаев А.П. Материальное производство и сфера услуг в современной экономике // ЭВР. 2017. №1 (51). https://cyberleninka.ru/article/n/materialnoe-proizvodstvo-i-sfera-uslug-v-sovremennoy-ekonomike

Ибодов К.М., Банк хизматлари рақобатбардошлигининг маркетинг тадқиқотлари: Монография.; - Тошкент “Наврўз” нашриёти, 2016 йил.-156 бет.

https://ru.theglobaleconomy.com –Business and economic data for 200 countries.

Э. Тоффлер. Шок будущего: Пер. с англ. / Э. Тоффлер. — М.: ООО «Издательство ACT», 2002. – 557. ISBN 5-17-010706-4

Ибодов, К. (2023). Ресторан хизматларини ривожлантириш - аҳоли турмуш сифатини ошириш йўналишларидан бири сифатида. Economics and Innovative Technologies, 11(5), 374–381. https://doi.org/10.55439/EIT/vol11_iss5/a40. https://iqtisodiyot.tsue.uz/journal/index.php/iit/article/view/413

Полушкина Т.М., Акимова Ю.А. Перспективы развития органического сельского хозяйства в России // Современные проблемы науки и образования. 2015. № 2.

Anvarova, M., Kungratov, I. (2023). Foreign experiences in the development of the digital education system. Yangi O'zbekiston taraqqiyot strategiyasi talabalar nigohida, 1(1), 731-733.

Organic Food Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2024-2029). https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/organic-food-and-beverages-market

Соломина И.Ю. Репрезентации инноваций в ресторанном бизнесе как фактор развития экономики впечатлений // Современные проблемы сервиса и туризма. 2019. Т.13. №2. С. 66-78. DOI: 10.24411/1995-0411-2019-10206.

Кострова Юлия Борисовна. Исследование мотивов потребления органических продуктов // Вестник Московского университета имени С.Ю.Витте. Серия 1: Экономика и управление. 2021. №3 (38).

Speck, M., Wagner, L., Buchborn, F. et al. How public catering accelerates sustainability: a German case study. Sustain Sci 17, 2287–2299 (2022). https://doi.org/10.1007/s11625-022-01183-2

Ибодов, К. (2023). Хизмат кўрсатишнинг самарали ташкилий-технологик шакллари негизида ресторан хизматлари рақобатбардошлигини ошириш масалалари. IQTISODIYOT va TAʼLIM, 24(1), 517–521. https://cedr.tsue.uz/index.php/journal/article/view/987

Downloads

Nashr qilingan

2024-06-30

Qanday qilib iqtibos keltirish mumkin

Мухаммедов Мурод Мухамадиевич, & Ибодов Камолиддин Маматқулович. (2024). РЕСТОРАН ХИЗМАТЛАРИ СОҲАСИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ - ПОСТИНДУСТРИАЛ ЖАМИЯТНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИНГ МУҲИМ ОМИЛИ СИФАТИДА. Economics and Innovative Technologies, 12(3), 229–238. https://doi.org/10.55439/EIT/vol12_iss3/i26