THE DEVELOPMENT OF RAILWAY SERVICES IN ENCLAVE AND EXCLAVE AREAS SHOULD BECOME THE MAIN CRITERION OF NATIONAL POLICY

Authors

  • Murod Payazov Fergana Polytechnic Institute Doctoral Student (DSc) Department of Management,Associate professor, PhD

DOI:

https://doi.org/10.55439/EIT/vol12_iss2/a16

Keywords:

enclave, esclave, railway industry, Sokh district, railway infrastructure, in mutual cooperation

Abstract

This article is devoted to the issues of connecting the infrastructure of the enclaves and enclaves of the Republic of Uzbekistan with the territory of Uzbekistan. Today, taking into account that these esclaves and enclaves have some difficulties in crossing the borders of neighboring countries, i.e. excessive inspection takes the valuable time of our citizens, it is necessary to take measures to solve this problem between the two countries, ensuring the passage of the railway infrastructure through these areas. it is emphasized that it is necessary to reach a favorable agreement for both parties.

References

А.Е.Красковский, В.В.Фортунатов. Прорывные управленческие технологии на железнодорожном транспорте. СПб.: Петербургский государственный университет путей сообщения; М.: Учеб.-метод. центр по образованию на ж/д транспорте. 2012. -340 с.

А.Ғофуров. Курс на повышение эффективности работы железной дароги.// Межвузовский сборник научных трудов. Проблемы обеспечения безопастности работы железнодорожного транспорта. М.: Визиит. 1990. – с 84-89.

М.А.Икрамов. Развитие автомобильных перевозок по Великому шелковому пути. // Экономическое возрождение России. №4. 2010. –С. 28-36.;

К.У. Ульджабоев. Транспортная стратегия Республики Узбекистан на период до 2030 года. Методологические принципы и подходы. – Т.: 2014. – 43с;

Я.К.Қорриева. Ўзбекистонни жаҳон бозорига чиқиши учун халқаро йўлаклардан самарали фойдаланишнинг логистик транспорт муаммолари. Иқт.фан.док. дисс. автореф., Тошкент-2004.;

А.А.Зоҳидов. Марказий Осиё транспорт тизимини самарали бошқариш механизмини такомиллаштириш. Иқт. фан. док.дис. Автореф., Тошкент- 2018. -66 б.

М.М.Зияева. Хизматлар бозорини ривожлантиришнинг маркетинг стратегияси (Ўзбекистон темир йўллари” акциядорлик жамияти мисолида). Иқт. фан. док.дис. Автореф., Тошкент - 2018. – 69 б.

А.Б.Бобожонов. Ўзбекистонда ахборот маҳсулотлари ва хизматлари бизнесини ривожлантиришнинг услубий жиҳатлари. Иқт. фан. фалсафа. док.дис. Автореф., Тошкент- 2018, - 57 б.

Ж.С.Файзуллаев. Интеграциялашаган транспорт логистика тизимини бошқариш самарадорлигини ошириш (“Ўзбекистон темир йўллари” АЖ мисолида). Иқт. фан. фалсафа. док.дис. Автореф., Тошкент-2019. -56 б.

Э.А.Камалова. Совершенствование логистического управления перевозками грузов. Иқт. фан. фалсафа. док.дис. Автореф. Тошкент -2019. – 51 б.

М.Н.Ирисбекова. Маркетинг тамойиллари асосида транспорт хизматлар бозорини оптималлаштириш услубларини такомиллаштириш. Иқт. фан. док. дис. Автореф., Тошкент 2017. -84 б.;

Г.Ш.Ханкелдиева Методы исполъзования маркетенговых исследоаней в сфере железнодорожного и пассажирского транспорта. Ж.: Бюллетень науки и практики № 5(8) 2022, с.489-484.;

Н.Э.Бабахалов. Темир йўл транспорти корхоналарида бухгалтерия ҳисоби ва иқтисодий таҳлил услубиётни такомиллаштириш. Иқт.фан.доктори (DSc) док. Автореф. Тошкент-2022. -71 б.

Published

2024-04-29

How to Cite

Payazov М. . (2024). THE DEVELOPMENT OF RAILWAY SERVICES IN ENCLAVE AND EXCLAVE AREAS SHOULD BECOME THE MAIN CRITERION OF NATIONAL POLICY. Economics and Innovative Technologies, 12(2), 141–145. https://doi.org/10.55439/EIT/vol12_iss2/a16

Issue

Section

Институционал иқтисодиёт ва инфратузилмаларни ривожлантириш