DEVELOPMENT OF MARKETING IN THE CONDITIONS OF DIGITALIZATION OF THE ECONOMY

Authors

  • Georgy Bagiev Honored Worker of Science of the Russian Federation, Doctor of Economics, Professor of the Department of Management and Innovations, St. Petersburg State Economic University.
  • Murat Ikramov Doctor of economic sciences, professor of the "Marketing" department of the Tashkent State University of Economics. Tashkent, Uzbekistan.

DOI:

https://doi.org/10.55439/EIT/vol11_iss3/i30

Keywords:

marketing, distributed ledger, blockchain, non-fungible token, Internet of Things, voting systems, decentralized computing systems, cryptography

Abstract

The article discusses the features of the formation and functioning of the infrastructure of the Internet of Things in the spatial economy to improve the efficiency of managing marketing systems in the digital environment. The main approaches to creating an intelligent environment for working with data flows using distributed registry technology are shown. The necessity of using blockchain to move to a new level of using a marketing resource is substantiated.

Author Biographies

Georgy Bagiev, Honored Worker of Science of the Russian Federation, Doctor of Economics, Professor of the Department of Management and Innovations, St. Petersburg State Economic University.

 

 

Murat Ikramov, Doctor of economic sciences, professor of the "Marketing" department of the Tashkent State University of Economics. Tashkent, Uzbekistan.

 

 

References

Котлер Ф. Маркетинг 4.0: разворот от традиционного к цифровому: технологии продвижения в интернете. Пер.с англ.-М.: ЭКСМО, 2020.-224 с.

Указ Президента Республики Узбекистан “О стратегии развития Нового Узбекистана на 2022-2026 годы”, от 28.01.2022 г., № УП-60.

Багиев Г.Л. Форсайт технологии маркетинга: Маркетинг взаимодействия. Системно-рефлексивный маркетинг. Бенчмаркетинг. Управление компетентностью. Измерение и оценка ценности: монография/ Г.Л.Багиев, А.А.Длигач, Ю.Н.Соловьева; под науч.ред.засл.деят.науки РФ, д.э.н., проф. Г.Л.Багиева.-СПб.: Астерион, 2016.-400 с.

Багиев Г.Л. К вопросу разработки и функционирования комплексных систем децентрализованного управления на основе блокчейн-технологии с интеграцией данных среды “Интернета вещей”/ Общество. Среда. Развитие.-СПб.: Астерион, №3 (56), 2020, ISSN: 1997-5996/ URL https://cyberleninka.ru/article/n/k-voprosu-razrabotki-i-funktsionirovaniya-sistem

Ikramov M.A., Eshmatov S.A., Samadov A.N., Imomova G, Boboerova M., Kurolov M.. Management Marketing Strategy for Formation of Local Brand of milk and Dairy Products in the Digital Economy. “Geinter”, Gestvdo Inovacvaoe Tecnologias, www. Rivistageintec.net ISSN: 2237-0722. / p-s 443-466, 2021.

Икрамов М.А. Значение искусcтвенного интеллекта в цифровизации общества. B cб/ IV международной научно-практической конференции “Управление инновационными и инвестиционными процессами и изменениями в условиях цифровой экономики”, Санкт- Петербург, СПб. ГЭУ, 28-29 октября 2021 г.

Максимцев И.А., Багиев Г.Л., Газизуллин Н.Ф. Маркетинговое маневрирование в системе регулирования и эффективного развития Евразийского Союза. /Проблемы современной экономики, №3 (59), 2016.

Мартин Фаулер, Прамодкумар Дж. Садаладж. NoSQL: новая методология разработки нереляционных баз данных. NoSQLDistilled. - M.: «Вильямс», 2013.-192с.-ISBN 978-5-8459-1829-1.

Meyliyeva D. DEVELOP A MARKETING STRATEGY TO SUPPLY THE DOMESTIC MARKET WITH BABY FOOD //Матеріали конференцій МЦНД. – 2021.

M. Perrin, “Distributed Systems: Concurrency and Consistence”, 1st Edition, ISTE Press-Elsevier, March 2017.

P.Raj, G.Deka, “Blockchain Technology: Platforms, Tools and Use Cases”. Volume 111, 1st Edition/ Acalemic Press, 2018.

C.Dwork, M.Naor, “Pricing via processing or combatting junk mail.”[In 12th Annual International Cryptology Conference, p-s 139-147, 1992]. URL https://www.wisdom.weizmann.ac.il/naor/PAPERS/pvp.pdf

R. Merkle, “A Certified Digital Signature”. [Communications of the ACM, p-s 1-61, 1979]. URL https://www.merkle.com/papers/Certified1979.pdf

Published

2023-06-26

How to Cite

Bagiev Г., & Ikramov . М. (2023). DEVELOPMENT OF MARKETING IN THE CONDITIONS OF DIGITALIZATION OF THE ECONOMY. Economics and Innovative Technologies, 11(3), 287–292. https://doi.org/10.55439/EIT/vol11_iss3/i30

Issue

Section

Маркетинг. Кичик бизнес ва хусусий тадбиркорлик