ЎЗБЕКИСТОН ТАДБИРКОРЛИК СУБЪЕКТЛАРИ ФАОЛИЯТИДА CRM ТИЗИМЛАРИДАН ФОЙДАЛАНИШ

Авторы

  • Нафосат Шаропова Тошкент давлат иқтисодиёт университети

DOI:

https://doi.org/10.55439/EIT/vol10_iss3/a35

Ключевые слова:

маркетинг, тадбиркорлик субъектлари, харидор, мижоз, харидорлар билан ўзаро муносабатларни бошқариш (CRM)

Аннотация

Мақолада жаҳон иқтисодиётида корхоналарнинг харидорлар билан ўзаро муносабатларини самарали ва тизимли ташкил этиш масалалари муҳим аҳамият касб этиши хориж олимларининг илмий ишлари ва машҳур компанияларнинг бой тажрибалари асосида очиб берилган. Шунингдек, мамлакатимиз тадбиркорлик субъектларининг маркетинг фаолиятига оид мавжуд муаммолар статистик таҳлиллар асосида санаб ўтилган ва ушбу муаммоларнинг самарали ечимлари сифатида тадбиркорлик субъектлари фаолиятида харидорлар билан ўзаро муносабатларни муваффақиятли ишлаб чиқиш ва амалга ошириш бўйича тавсиялар келтирилган.

Биография автора

Нафосат Шаропова , Тошкент давлат иқтисодиёт университети

 

 

Библиографические ссылки

Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Экспортчи корхоналарни рғбатлантиришга оид қўшимча чора-тадбирлар тўғрисида”ги П-6306-сон Фармони, 2021 йил 7 сентябрь.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Коронавирус пандемияси даврида аҳоли ва тадиркорлик субъектларини қўллаб-қувватлаш бўйича навбатдаги чора-тадбирлар тўғрисида”ги ПФ-5996-сон Фармони, 2020 йил 18 май.

Ўзбекистон Рпубликаси Президентининг “2021 йилда Ўзбекистон Республикасининг экспорт салоҳиятини амалга ошириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги ПҚ-4949-сон қарори, 2021 йил 14 январь.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Тадбиркорликни қўллаб-қувватлаштизимини такомиллаштириш, ишбилармонлик муҳитини янада яхшилаш бўйича қўшимча чора-тадбирлар тўғрисида”ги ПҚ-5087-сон қарори, 2021 йил 21 апрель.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Рақобатбардош маҳсулотлар ишлаб чиқаришни янада кенгайтириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги ПҚ-5262-сон қарори, 2021-йил 20-октабрь.

Илмий адабиётларни умумлаштириш орқали муаллиф ишланмаси.

Ўзбекистон Республикаси давлат статистика қўмитаси маълумотлари асосида тузилган.

Araújo, C. C. S., Pedron, C. D., Picoto, W, N. (2018) What's Behind CRM Research? A Bibliometric Analysis of Publications in the CRM Research Field. Journal of Relationship Marketing, 17(1), 2951.

Bowen, J.T. and S.L.C. McCain (2015). Transitioning loyalty programs: A commentary on “the relationship between customer loyalty and customer satisfaction. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27(3): 415-430.

Casidy, R., & Wymer, W. (2016). A risk worth taking: Perceived risk as moderator of satisfaction, loyalty, and willingness-to-pay premium price. Journal of Retailing and Consumer Services, 32, 189-197.

Demo, G., Rozzet, K., Fogaça, N., & Souza, T. (2018). Development and validation of a Customer Relationship Scale for Airline Companies. Brazilian Business Review, 15(2), 105–119.

Demo, G., Watanabe, E. A. M., Chauvet, D. C. V., & Rozzett, K. (2017). Customer Relationship Management Scale for the B2C Market: a cross-cultural comparison. RAM. Revista de Administração Mackenzie, 18(3), 42-69.

Enes, Y., Lima, T., Demo, G., & Scussel, F. (2021). The Intellectual Structure of Relationship Marketing Scientific Field: Proposing new avenues of research from a systematic review. Consumer Behavior Review, 5(1), 110-127. https://doi.org/10.51359/2526-7884.2021.245879

Frow, P. E., & Payne, A. F. (2009). Customer relationship management: a strategic perspective. Journal of Business Market Management, 3(1), 7-27.

Grönroos, C. (2017). Relationship marketing readiness: theoretical background and measurement directions. Journal of Services Marketing, (31)3, 218-225.

Mahmoud Abdulai Mahmoud, Robert Ebo Hinson & Maxwell Kofi Adika. The effect of trust, commitment, and conflict handling on customer retention: the mediating role of customer satisfaction. vol. 17, Pages 257-276, 21 May 2018 https://doi.org/10.1080/15332667.2018.1440146 17 Reiny Iriana, Francis Arthur Buttle. Strategic, Operational, and Analytical Customer Relationship Management. Journal of Relationship Marketing 5(4):23-42, January 2006. DOI:10.1300/J366v05n04_03.

V. Kumar, V. Reinartz. Customer relationship management (CRM). © Springer-Verlag GmbH Germaniya, Springer Nature 2018 https://doi.org/10.1007/978-3-662-55381-7_3

Scussel, F. & Demo, G. (2019). The relational aspects of luxury consumption in Brazil: the development of a Luxury Customer Relationship Perception Scale and the analysis of brand personality influence on relationship perception on luxury fashion brands. Brazilian Business Review, 16(2), 174-190.

Загрузки

Опубликован

2022-06-30

Как цитировать

Шаропова , Н. (2022). ЎЗБЕКИСТОН ТАДБИРКОРЛИК СУБЪЕКТЛАРИ ФАОЛИЯТИДА CRM ТИЗИМЛАРИДАН ФОЙДАЛАНИШ. Economics and Innovative Technologies, 10(3), 339–347. https://doi.org/10.55439/EIT/vol10_iss3/a35

Выпуск

Раздел

Миллий иқтисодиёт тармоқ ва соҳаларида ахборот-коммуникация технологияларини қўллаш