ПРИОРИТЕТНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ РЕФОРМИРОВАНИЯ СИСТЕМЫ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ В УЗБЕКИСТАНЕ

Авторы

  • Норим Рахмонов Доцент Ташкентского государственного экономического университета, доктор экономических наук (DSc). Ташкент, Узбекистан. https://orcid.org/0000-0003-2824-3090

DOI:

https://doi.org/10.55439/EIT/vol11_iss2/i21

Ключевые слова:

система высшего образования, высшие учебные заведения, количество студентов, качество образования, рынок труда, подготовка кадров

Аннотация

В статье освещены такие вопросы, как реформа системы высшего образования и состояние рынка услуг высшего образования в Узбекистане, мнения зарубежных и республиканских ученых о понятиях качества высшего образования, тенденции развития системы высшего образования в нашей стране и ее региональные особенности, обеспечение соответствия между системой высшего образования и рынком труда.

В статье также описана  модернизация высшего образования и то, на что необходимо обратить внимание в данном процессе,  а также приоритетные направления развития системы высшего образования.

Библиографические ссылки

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 8 октябрдаги ПФ-5847-сонли “Олий таълим тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепцияси туғрисидаги Фармони.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 28 январдаги ПФ-60-сонли “2022-2026 йилларга мўлжалланган Янги Ўзбекистоннинг тараққиёт стратегияси тўғрисида”ги Фармони.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 20 апрелдаги ПҚ-2909-сонли “Олий таълим тизимини янада ривожлантириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги Қарори.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 27 июлдаги ПҚ-3151-сонли “Олий маълумотли мутахассислар тайёрлаш сифатини оширишда иқтисодиёт соҳалари ва тармоқларининг иштирокини янада кенгайтириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги Қарори.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2018 йил 5 июндаги ПҚ-3775-сонли “Олий таълим муассасаларида таълим сифатини ошириш ва уларнинг мамлакатда амалга оширилаётган кенг қамровли ислоҳотларда фаол иштирокини таъминлаш бўйича қўшимча чора-тадбирлар тўғрисида”ги Қарори.

Вахабов А., Имамов Э. Высшее образование в Центральной Азии. Задачи модернизации. М. 2007. 214 с.

Рахмонов Н.Р. Олий таълим тизимида кадрлар тайёрлаш сифатини оширишнинг методологик жиҳатлари. Монография.-Т.: “ЎзМУ кичик босмахонаси”, 2019. -248 б.

Эшбоев А.Х. Бозор муносабатларига ўтиш даврида таълим тизимининг миллий иқтисодиётни ривожлантиришга таъсири. И.ф.н. илм. дар. олиш учун ёзилган дис. автореферати. – Тошкент. 2008 й. 25 б.

Усмонова Р.М. Таълим хизматлари бозорида иқтисодий муносабатларни такомиллаштириш (олий таълим мисолида) И.ф.н. илмий даражасини олиш учунёзилган дис. автореферати. - Т.: 2011й. 25б.

ЁФ1-ОТ-0-10203. Тадқиқот лойиҳаси: “Таълим тизимидаги ислоҳотларни минтақавий меҳнат бозорига таъсири”(якуний ҳисоботи, 2015 йил). Лойиҳа илмий раҳбари Р.Н.Рахмонов.

Узбекистан в цифрах 1991-2000. Госкомстат РУз.

Ўзбекистон Республикасининг олий ва ўрта махсус таълим вазирлиги банк маълумотлари.

Ўзбекистон ҳудудларининг йиллик статистик тўплами 2000-2021. Ўзбекистон Республикаси Давлат статистика қўмитаси. Тошкент. 2022.

Йиллик статистик тўплам 2010-2016. Ўзбекистон Республикаси Давлат статистика қўмитаси. Тошкент.2017.

https://itm.uz/ru/jurnal-ekonomika-i-finansy-5-2017/

Загрузки

Опубликован

2023-04-28

Как цитировать

Рахмонов, . Н. . (2023). ПРИОРИТЕТНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ РЕФОРМИРОВАНИЯ СИСТЕМЫ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ В УЗБЕКИСТАНЕ. Economics and Innovative Technologies, 11(2), 200–210. https://doi.org/10.55439/EIT/vol11_iss2/i21

Выпуск

Раздел

Иқтисодий таълим ва инновацион тадқиқотлар